Toužíš po spolupráci nebo věci zdarma?

Myslím si, že v dnešní době chce nějakou spolupráci a sponzoring snad každý, bohužel to není tak jednoduché jak se zdá, o tom si dnes spolu popovídáme.

Spousta z vás mi píše jak sehnat sponzory na soutěže nebo někoho na spolupráci, aby jste dostali nějakou věc zadarmo. Asi vás zklamu a možná i některé z vás naštvu, protože takhle to opravdu nefunguje... Když jsem začínala s instagramem, tak moje první soutěž byla za 1000 sledujících a chtě, nechtě ceny do soutěže jsem si musela koupit za svoje peníze. Svoji první spolupráci jsem dostala, když jsem měla nějakých 3500 sledujících což v tý době poměrně hodně, když se zpětně ohlédnu tak bylo opravdu málo "instagramerek" které mělo více jak 5000 sledujících. V dnešní době je už spoustu lidí co tuto hranici překonalo a proto je míň pravděpodobné, že vám spolupráci někdo nabídne nebo přistoupí na vaši nabídku.

Další důležitou věcí, která je třeba zmínit, spolupráce není o tom, že dostaneš věc zdarma, to je ten nejmenší co spolupráce obnáší. Spolupráce je od slova spolupracovat a z toho plyne, že věc zadarmo opravdu nedostaneš, ve většině případech jsou na tebe kladeny nějaké určité nároky. Co si budeme, velkým a důležitým faktorem je pro většinu firem počet sledujících, radši si vyberou někoho, kdo má větší počet sledujících než někoho kdo začíná. Setkala jsem se se spoustou firem, které se zaměřují i na to, jak daná osoba vystupuje a prezentuje se. Potom jsou firmy, které podporují jezdce, které jezdí po závodech, jiné naopak ty, kteří svým sledovatelům ukazují trochu jiný směr v ježdění. A teď samotná prezentace produktů, dobře víte, že já jsem vděčná za každou spolupráci, kterou mám a snažím se co nejvíce to jde, proto pravidelně fotím produkty, prezentuji je na sociálních sítí a zasílám kvalitní fotografie, které pak může firma dále využívat. Proto se prosím rozhodni, zda opravdu o spolupráce stojíš, často jsou dost náročné a musíš jim hodně obětovat.

TIP: Jsi na instagramu už dlouho a máš málo sledujících? Asi děláš něco špatně, zkus vymyslet něco, čím by jsi lidi opravdu zaujala. Kvalitní fotografie a smysluplný obsah je úplný základ!

Tak, tohle by bylo ve zkratce shrnutí základních informací co se týká spoluprací. Doufám, že se vám článek líbil a něco vám přinesl.
S pozdravem, vaše Nikuž

(příspěvek vytvořen 29.1.2019 na mém původním blogu)

Komentáře